Thursday 12 April 2012

UNIVERSITI TUN HUSSEIN ONN MALAYSIA

PROGRAM TEAMBUILDING

Assalamualaikum kepada Peserta Program Teambuilding UTHM yang telah berlangsung pada 6 - 8 April 2012 di Twin Beach Resort, Pulau Sibu. Pihak Vision ingin merakamkan penghargaan dan terima kasih kerana bersama-sama menjayakan program Teambuilding selama 3 Hari 2 Malam. 

Program telah disertai oleh seramai 54 Orang peserta yang terdiri daripada Dekan, Prof. Madya, Prof., Dr, Pihak pengurusan dan semua anggota pekerja. Peserta telah berkumpul di Jeti Tanjung Leman untuk terus menuju ke Twin Beach Resort, Pulau Sibu. Sampai sahaja di Twin Beach pihak kami terus sahaja membahagikan penginapan dan terus ke Dewan bagi memulakan modul yang telah dirancang. Program bermula dengan sesi taaruf dalam konsep "Action Name". Seterusnya di ikuti dengan sesi pembentangan kumpulan dan ceramah. Pada sebelah malam program seterusnya ialah "Walk On Fire" dimana konsep ini lebih kepada merubah paradigma dan berfikir di luar kotak. Peserta telah menjalankan aktiviti "Walk on Fire" dengan berjaya. 

Program pada hari 2 diteruskan lagi dengan Sesi Kuliah dan Senaman Pagi. Seterusnya peserta mendengar sedikit slot daripada Tuan Haji Norisham Kasmuni dan satu sesi LDK dipanggil "Trust Fall". Trust Fall ini lebih kepada meningkatkan daya diri dan kepercayaan dan sokongan rakan-rakan. Pada sebelah petang pula modul seterusnya lebih kepada mengenali siapa diri dan kekuatan diri kita melalui sesi LDK pecah buah keras dan berdiri Atas Telur. Peserta didedahkan kepada sifat buah keras dan telur yang mana peserta diminta memecahkan buah keras dan berdiri atas telur. Semua peserta telah menjalani LDK ini dengan jayanya. Modul Refleksologi juga digunakan dalam Teambuilding ini bagi menilai konsep kasih sayang di kalangan peserta dan kumpulan yang masa "Berat Sama Dipikul Ringan Sama Jinjing".

Pada hari ke-3 peserta telah menjalani satu LDK di panggil Snookeling bagi bersama-sama kita menikmati keindahan ciptaan Allah. 

Pihak Vision Consultant ingin mengucapkan penghargaan kepada semua peserta yang terlibat serta pengurusan UTHM yang bersama-sama menjayakan program ini. Semoga program ini akan dijalankan pada masa akan datang bagi membantu anggota pekerja agar lebih meningkatkan mutu kualiti kerja sejajar dengan matlamat UTHM

No comments:

Post a Comment