Wednesday 4 April 2012

SEKOLAH KEBANGSAAN PARIT JAWA, MUAR

PROGRAM "SMART ENGLISH ADVENTURE CAMP"

Tahniah kepada semua pelajar SKPJ, Muar kerana penglibatan dalam menjayakan program selama 2 hari 1 malam. Peserta yang terlibat adalah seramai 130 orang terdiri daripada pelajar darjah 4, 5 dan 6. 



Pelbagai aktiviti telah dijalankan selama dua hari terdiri daripada pembelajaran teori bahasa Inggeris menggunakan kaedah Dr Zul dengan lebih mudah dan berkesan. Peserta juga telah dibantu dengan menerapkan konsep pembelajaran komunikasi, pendedahan diri serta motivasi. 



Program hari pertama lebih kepada pembelajaran kaedah Dr Zul. Seterusnya pelajar di minta untuk membuat persembahan kumpulan bagi menerapkan komunikasi berkesan, confident level dan semangat kerja berkumpulan.

Seterusnya program ini lebih kepada konsep edutainmant dengan menekankan konsep nyanyian agar peserta lebih senang dan mudah berbeza daripada pembelajaran biasa. Pada sebelah malam peserta di minta membuat persembahan kumpulan dengan membuat sorakan kumpulan agar pembelajaran lebih ceria.


Pihak Vision Consultant mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak Guru Besar dengan kerjasama PIBG SKPJ, Muar kerana memberi peluang kepada VC berkongsi pengalaman pembelajaran konsep mudah BI. Pihak kami juga mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada guru-guru BI SKPJ kerana sentiasa terlibat dalam program selama 2 hari ini.

No comments:

Post a Comment